גנץ: "לא נאפשר לגופים זרים לערער על סמכות שיפוטינו"

    ישראל רובין No Comments on גנץ: "לא נאפשר לגופים זרים לערער על סמכות שיפוטינו"

    שר המשפטים גנץ במסר למערכת המשפט על רקע החלטת בית הדין הפלילי בהאג: "לא נאפשר לגופים זרים לנסות ולערער על סמכות השיפוט של מדינת ישראל. יש לנו מערכת משפט עצמאית ומקצועית, שעליה נשמור, והיא תהיה חומת המגן של מדינת ישראל מול גורמים העושים במערכת הבינלאומית שימוש פוליטי"

    בני גנץ צילום: פלאש90
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים בני גנץ פנה היום (ראשון) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה ומנהלי משרד המשפטים בעקבות החלטת בית הדין הפלילי בהאג מערב שבת, וביקש לחזק את ידיהם ולהביע את אמונו במערכת המשפט הישראלית: "החלטת בית הדין בהאג היא אומללה ושערורייתית הנעדרת כל סמכות או בסיס משפטי".

    גנץ ציין בדבריו כי: "למדינת ישראל יש מערכת משפט עצמאית ואיתנה, מהאיכותיות בעולם, הזוכה להכרה בזירה הבינלאומית. אמינותה ונאמנותה לשלטון החוק מאפשרת למדינת ישראל להמשיך ולהתמודד עם האתגרים הביטחוניים הניצבים לפתחה תוך עמידה במחויבותה המשפטית והמוסרית. לא נאפשר לגופים זרים לנסות ולערער על סמכות השיפוט של מדינת ישראל. מערכת המשפט הישראלית הוכיחה עצמה פעם אחר פעם כמי שיודעת לטפל בהפרות של הדין".

    בשבועות האחרונים, כחלק מהיערכות מערכות המשפט והביטחון להחלטת בית הדין, קיים השר דיונים בנושא. על מחויבות מערכת המשפט להגנה על אזרחי ישראל מפני תביעות בית הדין ציין כי: "הגורמים במשרד המשפטים האמונים על הטיפול בזירה המשפטית הבין-לאומית ובאיומים הנשקפים ממנה למדינה, בראשות היועץ המשפטי לממשלה מוכרים לי היטב משנותיי בשירות מערכת הביטחון, אלו פועלים במקצועיות ויעילות וערוכים היטב לספק מטרייה משפטית מקיפה ומלאה לכל אזרח ישראלי שבית הדין ינסה לפעול נגדו. מערכת המשפט שלנו היא עצמאית ומקצועית, וכך עליה נשמור, היא תהיה חומת המגן של מדינת ישראל מול אותם גורמים המנסים לערער על מחויבותה לשלטון החוק וזאת מטעמים פוליטיים ולא ענייניים".



    0 תגובות